Σύμφωνα με την Έρευνα Επιχειρηματικότητας της AMWAY το ποσοστό εκείνων που διατίθενται να ασχοληθούν με την επιχειρηματικότητα αγγίζει το 46%.
Στην αυτοαπασχόληση και μάλιστα συμπληρωματικής αξίας στο βασικό τους εισόδημα προχωρά η πλειονότητα των Ελλήνων.
Η Έρευνα Επιχειρηματικότητας της AMWAY (AGER), η οποία διεξήχθη για έβδομη συνεχή χρονιά, παρουσιάζει σημαντική πτώση στην πρόθεση των Ελλήνων να αναλάβουν επιχειρηματική δράση. Πιο συγκεκριμένα, το ποσοστό εκείνων που διατίθονται να ασχοληθούν με την επιχειρηματικότητα αγγίζει το 46%, ένα ποσοστό υψηλότερο από το 39% του μέσου ευρωπαϊκού όρου.
Όπως αναφέρει ο Γιάννης Καλογήρου, καθηγητή του ΕΜΠ, διευθυντή του Εργαστηρίου Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας, Επιστημονικός Υπεύθυνος της Μονάδας Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας (ΜοΚΕ) του ΕΜΠ και ακαδημαϊκός σύμβουλος για την έρευνα AGER στην Ελλάδα, «το επιχειρηματικό περιβάλλον έχει γίνει πιο δύσκολο και παρόλο που τα επίπεδα της ανεργίας παραμένουν άνω του 23%, υπάρχουν λιγότεροι άνθρωποι που βλέπουν τον εαυτό τους με τη δική τους επιχείρηση».
Σύμφωνα με τον ίδιο υπάρχει αύξηση στην επιθυμία να γίνει κανείς επιχειρηματίας για ένα δεύτερο εισόδημα: «Αυτό είναι μια ένδειξη ότι η επιχειρηματικότητα προς το παρόν θεωρείται από ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού, σαν μια συμπληρωματική δραστηριότητα και όχι ως βασική απασχόληση».
Όσον αφορά το κατά πόσο θα εξελιχθεί η αυτοαπασχόληση τα επόμενα πέντε χρόνια στην Ελλάδα, το 24% πιστεύει πως είναι πιο πιθανό να είναι αυτοαπασχολούμενοι, το 18% πιστεύει πως η αυτοαπασχόληση θα παραμείνει ως έχει σήμερα, ενώ το 55% πιστεύει πως θα είναι λιγότερο πιθανό απ’ ότι τη σημερινή εποχή.
Σχετικά με τα προσωπικά κίνητρα, συνολικά για τους Έλληνες ερωτηθέντες, η «ανεξαρτησία από τον εργοδότη, όντας το αφεντικό του εαυτού μου» (42%) και η «αυτοεκπλήρωση, η δυνατότητα να πραγματοποιήσω τις δικές μου ιδέες» (38%) είναι τα πιο συνηθισμένα. Άλλα κίνητρα, κατατάσσονται κατά σειρά: πιθανή «επιστροφή στην αγορά εργασίας, ως εναλλακτική της ανεργίας» (34%), «καλύτερη προοπτική για δεύτερο εισόδημα» (33%) και «καλύτερη εξισορρόπηση (συμβατότητα) μεταξύ της οικογένειας, του ελεύθερου χρόνου και της σταδιοδρομίας» (23%).
Καθώς δείχνουν τα υπόλοιπα στοιχεία της έρευνας, τα 2/3 των Ελλήνων εξακολουθούν να έχουν θετική στάση προς την επιχειρηματικότητα, παρά το γεγονός ότι σε σχέση με το 2015, ο δείκτης παρουσιάζει πτώση και παραμένει σε χαμηλότερο επίπεδο συγκριτικά με τον διεθνή μέσο όρο.
Τέλος, τα ευρήματα παρουσίασαν ότι το 64% των Ελλήνων, έχουν γενικά θετική στάση απέναντι στην επιχειρηματικότητα, σε σχέση με το 69% του 2015 και σε σχέση με το παγκόσμιο ποσοστό 77% αλλά και το 74%, του ευρωπαϊκού μέσου όρου.