Επίθεση στη ΝΔ , τον Κώστα Σημίτη, τον ΣΕΒ και τον Γιάννη Στουρνάρα, εξαπέλυσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας στην εκδήλωση που διοργάνωσαν μέλη του ΣΥΡΙΖΑ, Αλίμου, με θέμα «2 χρόνια ΣΥΡΙΖΑ στην Κυβέρνηση – οι πολιτικές προκλήσεις σήμερα για ανάπτυξη και δημοκρατία».
Αναφερθείς στη συμφωνία κυβέρνησης- Θεσμών είπε «το 2018 τελειώνει το πρόγραμμα και αυτό είναι πλέον κοινός τόπος, η συμφωνία έκλεισε μετά από μια σκληρή διαπραγμάτευση, αν και οι μισοί μας εγκαλούσαν γιατί δεν την κλείναμε με όποιον τρόπο, και οι άλλοι μισοί παρακαλούσαν -ευχόντουσαν να μην κλείσει με στόχο την ανατροπή αυτής της κυβέρνησης, της κυβέρνησης του Αλέξη Τσίπρα» υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης.
Σημείωσε ότι με το κλείσιμο και της αξιολόγησης ανοίγει ο δρόμος για να εκπληρωθεί η εντολή που πήρε η κυβέρνηση από τον ελληνικό λαό , να βγάλει τη χώρα από τα μνημόνια «Πετύχαμε μία συμφωνία με μηδενικό δημοσιονομικό αντίκτυπο. Δηλαδή για κάθε ευρώ που θα επιβαρύνεται ο πολίτης -εάν δεν πετύχουμε τους στόχους το 2019 και το 2020- θα υπάρχουν ανταποδοτικά μέτρα» υπογράμμισε, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Πρόσθεσε «πετύχαμε την επαναφορά ενός ευρωπαϊκού εργασιακού πλαισίου, δηλαδή τη θεσμοθέτηση συλλογικών συμβάσεων. Επανέρχονται όσα ξήλωσαν οι προηγούμενοι -ΝΔ-ΠΑΣΟΚ- με τα κέντρα καθοδήγησης τους» τόνισε ο κ. Σπίρτζης και είπε με νόημα «για τα κέντρα καθοδήγησής τους θα γίνουμε συγκεκριμένοι το επόμενο διάστημα». Συμπληρώνοντας για τα εργασιακά τόνισε «δεν υπάρχει θέμα λοκ άουτ ή ζήτημα απελευθέρωσης των απολύσεων».
Παράλληλα είπε ότι η συμφωνία περιλαμβάνει κοινωνικές παροχές αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ και τη φορολογία. «Για εμάς δύο χρόνια σημαίνουν καθημερινή διαπραγμάτευση για κοινωνικά δίκαιες πολιτικές, με στόχο να τελειώσει η αθλιότητα που είχε μπει η χώρα. Να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα και να πάμε στην απομείωση ή τη ρύθμιση του χρέους» τόνισε.
Ο στόχος της κυβέρνησης όπως την περιέγραψε ο κ. Σπίρτζης είναι η παραγωγική ανασυγκρότηση « δεν μπορεί η χώρα να σταθεί στα πόδια της χωρίς παραγωγικές δυνάμεις, χωρίς να παράγουμε προϊόντα και πλούτο. Δόθηκαν πάρα πολλές ευκαιρίες να αποκτήσει η Ελλάδα παραγωγή αλλά οι προηγούμενοι έκαναν ότι μπορούσαν για να κερδίζουν οι μεταπράτες» είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Το σύστημα της παγκοσμιοποίησης έχει φτάσει στα όρια του, συνήθως η λύση είναι ο πόλεμος, τώρα προσπαθούν με άλλους τρόπους να βρουν διέξοδο στο αδιέξοδο του καπιταλιστικού συστήματος» είπε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε «μας παροτρύνουν να γίνουμε ανταγωνιστικοί, χάθηκε έτσι από την Ευρώπη η σύγκλιση. Με την ανταγωνιστικότητα προκύπτει αποπληθωρισμός σε όλες οι αξίες, της γης, των ακινήτων, το εργασιακό κόστος, τις αμοιβές, τις συντάξεις, το κοινωνικό κράτος, το κόστος της προστασίας του περιβάλλοντος, μειώνεται το κόστος του κοινωνικού κράτους , το κόστος της δικαιοσύνης και τέλος το κόστος της δημοκρατίας» υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης.
«Ο φιλελευθερισμός δεν είναι το βάθεμα της Ευρώπης αλλά η κινεζοποίησή της. Οι ακραίοι επιθυμούν μια ασπίδα προστασίας στη Γερμανία και στους δορυφόρους της και αυτό δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό» τόνισε ο κ. Σπίρτζης. Συμπλήρωσε «η μάχη που δίνουμε τα δύο χρόνια δεν είναι μάχη μόνο για τη χώρα μας, δυο χρόνια παλεύουμε με τις δυνάμεις του φιλελευθερισμού στην Ευρώπη και με τους αντιπροσώπους τους στην Ελλάδα» τόνισε.
Ο κ. Σπίρτζης επιτέθηκε στη ΝΔ, λέγοντας«η ΝΔ έχει υποστεί μετάλλαξη, έχει δομικό πρόβλημα, οι θέσεις που βγάζει προς τα έξω δείχνουν ότι δεν έχει στόχευση. Δεν θυμίζει τίποτα με τη ΝΔ του Κωνσταντίνου Καραμανλή, δεν θυμίζει τη φωτισμένη δεξιά. Είναι η πρώτη φορά που φιλοξενεί στην ηγετική της ομάδα ακροδεξιούς κύκλους, δεν μπορεί ο Άδωνις Γεωργιάδης να είναι αντιπρόεδρος σε ένα κόμμα που θέλει να εκπροσωπεί τη κεντροδεξιά» σχολίασε.
Υποστήριξε πάντως πως Δημοκρατική Συμπαράταξη και ΝΔ έχουν ενιαίο κέντρο καθοδήγησης. «Τους καταλαβαίνω έχουν την ίδια ανησυχία για τις αποκαλύψεις που αφορούν στη διαχείριση του πλούτου αυτής της χώρας. Δεν είναι τυχαίο που ο κ. Σημίτης σιωπούσε επί 15 χρόνια και βγήκε τη μέρα που ψηφιζόταν στη Βουλή η εξεταστική για τον υπουργό του, τον Γιάννο Παπαντωνίου. Δεν είναι δυνατόν να βγαίνει μετά από 15 χρόνια και να ζητάει εκλογές, δεν έχει ξαναγίνει αυτό. Και εντελώς τυχαία βγήκαν δύο φορείς -που μας έχουν συνηθίσει βέβαια να έχουν μια τέτοια λογική- ο ΣΕΒ, -που συναντήθηκε με τους θεσμούς λες και δεν ζει στη χώρα δεν αναγνωρίζει την ελληνική κυβέρνηση και κατέθεσε τα αιτήματά του- και βγήκε η ΤτΕ δια του κ. Στουρνάρα και δήλωσε ότι το ασφαλιστικό είναι ακόμα πλουσιοπάροχο» είπε ο κ. Σπίρτζης.
Πρόσθεσε καυστικά «να είναι καλά που βγαίνουν και τα λένε αυτά για να καταλάβει ο ελληνικός λαός ποιος επιβάλλει αυτά που μας ζητούν οι δανειστές. Ο κ. Στουρνάρας πρέπει να έχει να συναντήσει συνταξιούχους πολλά χρόνια εκτός και αν αναφέρεται στους φίλους του που όταν συνταξιοδοτούνται παίρνουν από τις τράπεζες μερικά εκατομμύρια. Ο κ. Στουρνάρας και οι φίλοι του αποδόμησαν το κοινωνικό κράτος» σχολίασε δηκτικά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Για τα μεγάλα έργα που ολοκληρώνονται επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, είπε «τα έργα που ολοκληρώνονται είναι μια στάση αντίστασης κατά του αποπληθωρισμού στη χώρα μας».
Ο υπουργός έκανε εκτενή αναφορά στο έργο του υπουργείου του τόσο στα έργα υποδομής όσο και στα διόδια. Υπογράμμισε πάντως ότι για την κυβέρνηση τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί όταν καταφέρουν να αλλάξουν τις συμβάσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων και να υπάρξει αναλογικό διόδιο, μάλιστα προσδιόρισε το 2018 ως τη χρονιά που θα φανεί μια πρώτη μείωση στο αντίτιμο ενώ ο στόχος είναι το 2019 να έχει ολοκληρωθεί η μείωση στις τιμές με το αναλογικό ηλεκτρονικό διόδιο. «Σήμερα με τη θεσμοθέτηση που κάναμε δεν θα μπορούσε να περάσει ο νόμος του κ. Σουφλιά για τα έργα» είπε ο κ. Σπίρτζης. Παράλληλα είπε ότι το υπουργείο προσανατολίζεται σε αναλογικό εισιτήριο και στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Αναφερθείς στο συγκεκριμένο νόμο που αφορά στα έργα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι δεν θα ξεκινά κανέναν έργο εάν δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις ώστε να μην επιβαρύνονται οι πολίτες.
Επίσης ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η κυβέρνηση με τις συμβάσεις για το μετρό της Θεσσαλονίκης και για πολλά άλλα έργα όπως στον σιδηρόδρομο και στα λιμάνια. Ανακοίνωσε πως σήμερα βγήκε η προκήρυξη για την γραμμή 4 του μετρό, ένα πολύ μεγάλο έργο όπως το χαρακτήρισε.
Τέλος ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε σε μια σειρά έργων που προωθούνται από το υπουργείο, υπογραμμίζοντας πως δεν θα γίνονται πλέον έργα για τα έργα , αλλά έργα προς το κοινωνικό όφελος «όχι άλλα συντριβάνια», είπε αστειευόμενος, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Εξαιρετικά σημαντικά ήταν τα στοιχεία που ανέφερε για τα δρομολόγια των άγονων γραμμών και τα εκατομμύρια που «πέταξαν» σε κάποιες τσέπες. Αρκεί να σημειωθεί, όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, υπήρξε μήνας που πραγματοποιήθηκαν 12 πτήσεις χωρίς να μεταφερθεί κανένας επιβάτης. Το κόστος για το ελληνικό δημόσιο ήταν περίπου 46 εκατομμύρια ωστόσο ο διαγωνισμός που πραγματοποιήθηκε από τη σημερινή κυβέρνηση έκλεισε στα 9 εκατομμύρια.
Ερωτηθείς για την επένδυση στο Ελληνικό, είπε ότι η γνώμη του είναι γνωστή δεν έχει αλλάξει, «η κυβέρνηση, έκανε προσπάθειες και βελτίωσε όσο το δυνατόν τη σύμβαση αλλά «εάν γίνει το έργο να με πάρεις τηλέφωνο, να μου το πεις» απάντησε και πρόσθεσε «είμαι πεισμένος ότι δεν υπάρχει ιδιώτης επενδυτής να βάλει από την τσέπη του 8-9 δισ. Εάν δείτε τη Λάμδα να βάζει μέσα μπουλντούζα για έργα πάρτε με τηλέφωνο να το δω και εγώ» είπε μεταξύ σοβαρού και αστείου και συμπλήρωσε «η κυβέρνηση πιέστηκε να προχωρήσει τη σύμβαση και το έκανε. Δεν θα βάλουμε εμπόδια αλλά δεν υπάρχει ιδιώτης να βάλει τόσα πολλά λεφτά- το έχουμε δει και στη Βρετανία και στη Γερμανία- και στο τέλος το έργο πέρασε στο δημόσιο για να ολοκληρωθεί».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ