Η Seat επενδύει συνολικά 900 εκατομμύρια ευρώ στον τομέα R&D για τα
νέο Ibiza και Arona. O Πρόεδρος της Seat Luca de Meo έκανε τη σχετική ανακοίνωση κατά τη διάρκεια της
επίσκεψης στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου στο Martorell του Πρόεδρου της κυβέρνησης της Καταλονίας Carles Puigdemont με αφορμή την έναρξη της μαζικής παραγωγής του νέου Ibiza.
O Luca de Meo εξήγησε ότι το ποσό αυτό έχει επενδυθεί για τη
παραγωγή των δύο νέων μοντέλων καθώς και για την προσαρμογή του εργοστασίου
στις παραγωγικές τους ανάγκες. Το ποσό των 900 εκατομμυρίων ευρώ αποτελεί μέρος
της συνολικής επένδυσης των 3,3 δις ευρώ που ανακοινώθηκε το Σεπτέμβριο του
2015, για τη περίοδο 2015-2019.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Seat, «η επένδυση αυτή
αποδεικνύει τη δέσμευση μας για συμβολή στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας και
επιβεβαιώνει την ηγετική μας θέση ως τον μεγαλύτερο βιομηχανικό επενδυτή στο R&D.
Επενδύουμε πρωτοφανή ποσά στο λανσάρισμα των νέων μοντέλων.
Η Seat κατέχει σημαντικό ρόλο στο τομέα των επενδύσεων,
της τεχνολογίας, της βιομηχανίας και της απασχόλησης καθώς και στη δημιουργία
πλούτου και ευημερίας».
Ανεπτυγμένο εξ’ ολοκλήρου στη
Βαρκελώνη, το νέο Ibiza κατασκευάζεται
στη Γραμμή Παραγωγής 1 στο Martorell, το
εργοστάσιο που παράγει τα περισσότερα οχήματα στην Ισπανία. Χτισμένο πάνω στη
νέα πλατφόρμα MQB A0, το νέο Ibiza έχει ως στόχο να σηματοδοτήσει ένα φιλόδοξο σημείο καμπής
όσον αφορά την ασφάλεια, τη σχεδίαση, την απόδοση και την άνεση. Κατά το
δεύτερο εξάμηνο του 2017, η ίδια γραμμή παραγωγής θα φιλοξενήσει το SEAT Arona, το νέο compact crossover της
μάρκας. Επιπλέον στο εργοστάσιο στο Martorell κατασκευάζεται το SEAT Leon καθώς και
το Audi Q3.
«Το να είσαι η πρώτη μάρκα που χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα MQB A0 του Ομίλου Volkswagen αποτελεί ορόσημο για εμάς και για το εργοστάσιο στο Martorell. Η τεχνολογία αυτή μας δίνει μεγαλύτερη ευελιξία
καθώς μας δίνεται η δυνατότητα να χτίσουμε διαφορετικά μοντέλα και τύπους
αμαξωμάτων πάνω στην ίδια πλατφόρμα. Επιπλέον, συγκεντρώνοντας όγκο παραγωγής
σε μία ενιαία κατηγορία, τώρα με το Ibiza και
αργότερα με το Arona και
το Audi A1, θα αυξηθεί ο όγκος αγορών από εθνικούς
προμηθευτές και θα ενισχυθεί η βοηθητική βιομηχανία»,
δήλωσε ο Luca de Meo.
Με πάνω από 5,4 εκατομμύρια
πωλήσεις από το 1984, το Ibiza είναι
το πιο εμβληματικό και το best-seller μοντέλο της SEAT. Το νέο Ibiza
αντικατοπτρίζει την κορύφωση της φάσης εξυγίανσης της Μάρκας και την αρχή μίας
νέας περιόδου ανάπτυξης η οποία συμπίπτει με την χρονική περίοδο που η Seat εφαρμόζει τη μεγαλύτερη επιθετική προϊοντική πολιτική
στην ιστορία της.
Βιώσιμη κερδοφορία
Κατά τη διάρκεια της
επίσκεψης, ο Luca de Meo, υπογράμμισε το νέο στάδιο
ανάπτυξης που έχει ξεκινήσει η μάρκα με τα νέα μοντέλα της και τα οικονομικά
αποτελέσματα που επιβεβαιώνουν τη πορεία προς μία βιώσιμη κερδοφορία. Η Seat πρόσφατα παρουσίασε τα
καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα στην ιστορία της, με λειτουργικά κέρδη ρεκόρ
143 εκατομμύρια ευρώ. Το λανσάρισμα τεσσάρων νέων μοντέλων μεταξύ 2016 και 2017
είχε ως αποτέλεσμα ρεκόρ επενδύσεων και δαπανών R&D, που το προηγούμενο έτος
ανήλθαν σε περισσότερο από 850 εκαταμμύρια ευρώ.
Η Seat είναι ένας από τους
σημαντικότερους πυλώνες της ισπανικής οικονομίας και κατέχει ηγετική θέση στο
κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας που σήμερα αντιπροσωπεύει περίπου το 1% του ΑΕΠ
της Ισπανίας και πάνω από 4% του ΑΕΠ της Καταλονίας. Πέρυσι, η εταιρεία εξήγαγε
περισσότερα από 7 δις ευρώ σε αξία εμπορευμάτων, ποσοστό πάνω από 10% του
συνόλου των εξαγωγών της Καταλονίας. Με περισσότερους από 14.000 εργαζόμενους,
η Seat είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης
και δημιουργεί έξι παράλληλες θέσεις εργασίας για κάθε μία κύρια θέση εργασίας.
Γιώργος Κ. Ανδρής