Quantcast
Πάνω από 500.000 Θεσσαλονικείς πραγματοποιούν online αγορές - enikonomia.gr
share

Πάνω από 500.000 Θεσσαλονικείς πραγματοποιούν online αγορές

δημοσιεύτηκε:

Πάνω από μισό εκατομμύριο Θεσσαλονικείς πραγματοποιούν τις αγορές τους μέσω του Διαδικτύου, με τα ρούχα, τα παπούτσια και τα ηλεκτρονικά προϊόντα να πρωταγωνιστούν στο ηλεκτρονικό “καλάθι” τους.

Παρόλα αυτά, πάνω από μία στις τρεις επιχειρήσεις δηλώνει πως δεν διαθέτει εταιρική ιστοσελίδα, κυρίως επειδή δεν τη θεωρεί αναγκαία (ποσοστό 43%), ενώ μόλις το 13% παρέχει δυνατότητα on-line αγορών στους πελάτες του. Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα με ad hoc ερωτήσεις, που τέθηκαν σε καταναλωτές και επιχειρηματίες.

Οι ερωτήσεις ετέθησαν παράλληλα με την πρόσφατη έρευνα οικονομικής συγκυρίας «Βαρόμετρο του ΕΒΕΘ», που διενεργήθηκε -σε συνεργασία με την Palmos Analysis- σε συνολικό δείγμα 1.500 ερωτώμενων (800 επιχειρήσεις και 700 καταναλωτές).

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έρευνα, έξι στους δέκα καταναλωτές στον νομό Θεσσαλονίκης (περίπου 550.000 άτομα) πραγματοποιούν κάποιες αγορές στο Διαδίκτυο. Συνολικά, το 28% όσων καταναλωτών αγοράζουν μέσω του Διαδικτύου, δηλώνουν ότι πραγματοποιούν online αγορές τουλάχιστον μερικές φορές τον μήνα (ποσοστό που αντιστοιχεί σε περισσότερους από 150.000 καταναλωτές, εκ των οποίων περίπου 27.000 άτομα δηλώνουν ότι πραγματοποιούν online αγορές σε εβδομαδιαία βάση). Παράλληλα, το 58% όσων πραγματοποιούν ήδη αγορές online δηλώνει ότι θα αυξήσουν τις αγορές μέσω του Διαδικτύου, είτε «πολύ» (29%) είτε «αρκετά» (29%). Στον αντίποδα, μόνο το 9% δηλώνει ότι θα μειώσει τις online αγορές του.

Μεταξύ όσων δεν κάνουν αγορές μέσω ίντερνετ, η πλειοψηφία (41%) επικαλείται την έλλειψη εξοικείωσης με τη χρήση του Διαδικτύου γενικά και ειδικότερα ως εργαλείου πραγματοποίησης αγορών. Αυτό επικαλούνται κυρίως άτομα μεγάλης ηλικίας και σχετικά χαμηλής μόρφωσης. Σε μικρότερο (αλλά όχι αμελητέο) βαθμό αναφέρονται λόγοι όπως η έλλειψη πρόσβασης στο Διαδίκτυο (16%), η χαμηλή εμπιστοσύνη στις συναλλαγές μέσω Διαδικτύου (16%), η αδυναμία φυσικής επαφής με το προϊόν (12%) και ο φόβος για την ποιότητα των προϊόντων που διατίθενται μέσω του Διαδικτύου (12%). Ωστόσο, περίπου ένας στους τέσσερις (27%) όσων δεν πραγματοποιούν σήμερα αγορές μέσω του Διαδικτύου δηλώνει ότι μάλλον θα το πράξει στο μέλλον.

Επιλογές που …κερδίζουν την παρτίδα

Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα κερδίζεται με βάση ένα συνδυασμό παραγόντων που πρέπει να υπάρχουν, κυριαρχεί όμως η παροχή χαμηλών τιμών και ειδικών προσφορών. Παράλληλα, κρίνεται σημαντικό να υπάρχουν καλές συστάσεις από άλλους χρήστες, να υφίσταται και φυσικό κατάστημα, να υπάρχει σύστημα ασφαλών online συναλλαγών και να διαφημίζεται συχνά το συγκεκριμένο e-shop.

Οι ιστοσελίδες που παρέχουν σύγκριση τιμών και προϊόντων είναι ο δημοφιλέστερος προορισμός (51%) όσων ψάχνουν πληροφορίες για κάποιο προϊόν που τους ενδιαφέρει. Ακολουθούν οι ιστοσελίδες των ίδιων των εταιρειών που παρέχουν τα προϊόντα (37%).

Η παρουσία των επιχειρήσεων στο Διαδίκτυο

Πάνω από μία στις τρεις από τις επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν ότι δεν διαθέτουν ιστοσελίδα. Αυτές προέρχονται κυρίως από τον κλάδο του εμπορίου και των υπηρεσιών και πρόκειται, κυρίως, για πολύ μικρές επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών κάτω των 100.000 ευρώ ετησίως. Συνεπώς, βάσει της διάρθρωσης των δειγμάτων του «Βαρόμετρου ΕΒΕΘ», το πραγματικό ποσοστό των επιχειρήσεων του νομού Θεσσαλονίκης που δεν διαθέτουν ιστοσελίδα εκτιμάται ότι είναι ακόμα υψηλότερο. Ως ο βασικότερος λόγος που επικαλούνται οι επιχειρήσεις στο ερώτημα γιατί δεν διαθέτουν ιστοσελίδα, αναφέρεται η έλλειψη αναγκαιότητας (43%). Μάλιστα σημαντικό ποσοστό μικρών επιχειρήσεων καλύπτουν τέτοιες ανάγκες online επικοινωνίας μέσω των social media – ενώ αναφέρονται, επίσης, η έλλειψη πόρων (21%) και η έλλειψη χρόνου (12%).

Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων που διαθέτουν ιστοσελίδα αναφέρει ως βασικό σκοπό της την προσέλκυση νέων πελατών (78%), αλλά και την εξυπηρέτηση/ ενημέρωση των ήδη υφιστάμενων (49%), καθώς και την προώθηση νέων προϊόντων και υπηρεσιών της επιχείρησης (38%). Μόνο το 13% παρέχουν δυνατότητες online αγορών στους πελάτες τους και ακόμη λιγότερες παρέχουν εξειδικευμένες υπηρεσίες περιορισμένης πρόσβασης για τους πελάτες ή/και τους προμηθευτές τους.

Από το Διαδίκτυο το 21% του τζίρου

Όσες επιχειρήσεις παρέχουν δυνατότητες online αγορών εκτιμάται ότι αντλούν κατά μέσο όρο το 21% του κύκλου εργασιών τους από το Διαδίκτυο. Η συντριπτική πλειοψηφία (87%) των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται και στις online αγορές, δίνουν στους πελάτες τους δυνατότητες πληρωμής μέσω κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό, το 71% παρέχουν δυνατότητα πληρωμής με αντικαταβολή κατά την παράδοση των προϊόντων και το 63% με χρήση πιστωτικής/ χρεωστικής κάρτας. Σημαντικό ποσοστό επιχειρήσεων (34%) δηλώνουν χαμηλή ικανοποίηση από την απόδοση της ιστοσελίδας τους. Ικανοποιημένες δηλώνουν έξι στις δέκα, ενώ τέσσερις στις δέκα δηλώνουν ότι αναμένουν αύξηση των πωλήσεών τους μέσω της ιστοσελίδας τους, αναφέρει το ΑΠΕ.


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.