«Προφανώς πρέπει να γίνουν πολλά από ελληνικής πλευράς ώστε να διαμορφωθεί φιλικό περιβάλλον για τις κινεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα», σημειώνει ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στέργιος Πιτσιόρλας, ο οποίος είναι αισιόδοξος για την πορεία της στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών.
Σε συνέντευξή του στον ιστότοπο greece-china2017.gr o κ. Πιτσιόρλας τονίζει ότι “στο πλαίσιο της στρατηγικής One Belt One Road, η Ελλάδα μπορεί να διαδραματίσει πολύ σημαντικό ρόλο. Αυτό αποτυπώνεται στο τριετές action plan που έχει υπογραφεί ανάμεσα στις δύο χώρες και αποτελεί τη βάση για την προώθηση της οικονομικής συνεργασίας.Θεωρώ λοιπόν ότι με την υπογραφή του action plan έχει ανοίξει ο δρόμος για σημαντικές επενδύσεις αλλά και ευρύτερα για την ενίσχυση της οικονομικής συνεργασίας σε πολλά επίπεδα” τονίζει χαρακτηριστικά.
Ο κ. Πιτσιόρλας αναφέρει για τις κινεζικές επενδύσεις πως “η συνεργασία μας στο λιμάνι του Πειραιά με την Cosco μας έχει προσφέρει ήδη πολύτιμες εμπειρίες. Όμως, είναι απολύτως σαφές ότι χρειάζονται πολλά προκειμένου μια κινεζική εταιρεία που έρχεται στην Ελλάδα με σκοπό να επενδύσει να αισθάνεται ότι έρχεται σε ένα περιβάλλον φιλικό, όπου μπορεί να επιλύσει γρήγορα όλα τα προβλήματα, να κατανοήσει το νομικό καθεστώς και το επιχειρηματικό περιβάλλον. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τις ελληνικές εταιρείες που επιχειρούν να ασκήσουν οικονομική δραστηριότητα στην Κίνα”.
Ερωτηθείς για τους τομείς που υπάρχει ενδιαφέρον από την Κίνα για επενδύσεις είπε ότι “οι βασικοί τομείς που κατ’ αρχήν βρίσκονται σε προτεραιότητα είναι οι μεταφορές, η ενέργεια και οι τηλεπικοινωνίες. Όμως ταυτόχρονα, ο τουρισμός, η μεταποίηση και η παραγωγή τροφίμων αποτελούν πολύ σημαντικούς τομείς τόσο για επενδύσεις, όσο και για διάφορες μορφές συνεργασίας. Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα που θεωρώ πολύ σημαντικό. Η συνεργασία ανάμεσα σε κινεζικές και ελληνικές εταιρείες μπορεί να δημιουργήσει μεγάλες δυνατότητες για επιχειρηματική δραστηριοποίηση σε όλες τις χώρες του «Δρόμου του Μεταξιού». Αυτό πιστεύω ότι είναι μια πλευρά που πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα διότι το αμοιβαίο όφελος μπορεί να είναι πολύ μεγάλο”.
Σε ότι αφορά τον τουρισμό τονίζει πως “‘έχει αυξηθεί αλλά παραμένει ακόμα σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Πιστεύω ότι η ενίσχυση της πολιτικής, πολιτιστικής και οικονομικής συνεργασίας ανάμεσα στις δύο χώρες θα ενισχύσει την αυξητική τάση. Προς αυτή την κατεύθυνση θα συμβάλλει ιδιαίτερα η απευθείας αεροπορική σύνδεση ανάμεσα στις δυο χώρες”.
Ερωτηθείς εάν ισχύουν οι πληροφορίες για σχέδιο μεταφοράς του κινεζικού τεχνολογικού πάρκου στη χώρα μας είπε ότι “στους τομείς έρευνας, τεχνολογίας, καινοτομίας υπάρχουν τεράστια περιθώρια συνεργασίας. Διατυπώνονται αυτή τη στιγμή αρκετές ιδέες-προτάσεις για τεχνολογικά πάρκα τις οποίες εξετάζουμε προσεκτικά σε συνεργασία με το αρμόδιο Υπουργείο. Πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα μπορούμε να καταλήξουμε στα πρώτα βήματα”.
Για την προοπτική της Cosco σημείωσε: “Υπό τη διοίκηση της Cosco το λιμάνι του Πειραιά θα εξελιχθεί τα επόμενα χρόνια σε ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου. Αυτό από μόνο του δημιουργεί μια τεράστια δυναμική για την ελληνική οικονομία. Ταυτόχρονα, αναδεικνύει τον κρίσιμο ρόλο της Ελλάδας στο πλαίσιο της στρατηγικής One Belt One Road”.
Αναφορικά με την εικόνα της Ελλάδας στην Κίνα σημειώνει πως “η εικόνα λοιπόν που υπάρχει στην Κίνα για την ελληνική οικονομία είναι ότι βρίσκεται ήδη σε φάση ανάκαμψης και ότι οι προοπτικές για τα επόμενα χρόνια είναι θετικές” και συμπληρώνει πως ανάμεσα στις δύο χώρες “οικοδομείται μια σχέση στρατηγικής συνεργασίας” που “πριν από όλα στηρίζεται στον σεβασμό που τρέφει η μια χώρα για την άλλη ως εκφραστής δύο μεγάλων πολιτισμών, οι ρίζες των οποίων «χάνονται» βαθιά στο παρελθόν. Ο αλληλοσεβασμός αυτός επιτρέπει τη διαμόρφωση σχέσεων εμπιστοσύνης και η εμπιστοσύνη αποτελεί το θεμέλιο για όλα τα είδη συνεργασίας”. Εκτός από την συνεργασία στο οικονομικό πεδίο, αυτή “πριν από όλα πρέπει να εκφραστεί στο πεδίο των σχέσεων ανάμεσα στις δύο χώρες, στο πεδίο του Πολιτισμού και της Παιδείας” τονίζει.