«SOS» εκπέμπει ο κλάδος κατασκευής σκαφών αναψυχής στην Ελλάδα καθώς η υπέρογκη φορολογία έχει χτυπήσει ανελέητα τον κλάδο. Παρόλα αυτά στις 23 Νοεμβρίου ανοίγει το Ναυτικό Σαλόνι της Αθήνας τις πύλες του ώστε να ενισχύει τον κλάδο.
Ο πρόεδρος του ΣΕΚΑΠΛΑΣ ΠΕΕΥ κ. Γιώργος Κρανίτης λίγο πριν τα εγκαίνια της έκθεσης μιλά στο enikonomia.gr για την αποκάλυψη του θέματος των «Τελών Κυκλοφορίας» στα σκάφη αναψυχής.
Ειδικότερα ο κ. Κρανίτης τόνισε μεταξύ άλλων πως: «Σε λίγες μέρες, στις 23 Νοεμβρίου, οι
εκπρόσωποι της Ελληνικής αγοράς μικρών πολυεστερικών και φουσκωτών σκαφών
αναψυχής, θα υποδεχτούν στο εκθεσιακό κέντρο Ξιφασκίας στο Ελληνικό, τους εν
δυνάμει πελάτες τους.
Ο μεγάλος και αυτή τη χρονιά, αριθμός
επισκεπτών που αναμένεται να τιμήσει με την παρουσία του το Ναυτικό Σαλόνι της
Αθήνας, στις 23 Νοεμβρίου 2017, θα έχει την ευκαιρία να δει από κοντά και να
ενημερωθεί για νέα μοντέλα σκαφών, καθώς επίσης εξωλέμβιους- εσω-εξωλέμβιους
και εσωλέμβιους κινητήρες σκαφών, αξεσουάρ και σωστικό εξοπλισμό, μέσα για
ερασιτεχνικό ψάρεμα και θαλάσσιων σπορ,
υπηρεσίες ενοικίασης σκαφών κτλ.
Λίγες μέρες μετά, η γιορτή της
θάλασσας θα τελειώσει, τα φώτα θα σβήσουν, και όλοι εμείς θα επιστρέψουμε στα
γνωστά πλέον προβλήματα που ταλαιπωρούν τον χώρο μας για τουλάχιστον 3
δεκαετίες.
Είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι κάθε
σκληρό μέτρο που λαμβάνει η Πολιτεία στην παραγωγική (και εμπορική) διαδικασία
προϊόντων, εν προκειμένω στα σκάφη αναψυχής, (ιδιωτικά και επαγγελματικά),
δημιουργεί αναταράξεις με δυσμενείς οικονομικές συνέπειες τόσον στις
επιχειρήσεις (κατασκευαστικές και εμπορικές σκαφών, κινητήρων κ.λπ. – παροχής
υπηρεσιών) που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα, όσον και στην ίδια
την Πολιτεία.
Τον Ιούλιο του 2015 επιβλήθηκε φόρος
πολυτελούς διαβίωσης, ανεξαρτήτως (!) παλαιότητας, όπως ισχύει στα αυτοκίνητα, παλαιότερα,
ετήσια τεκμαρτή δαπάνη με βάση την κυριότητα και κατοχή σκάφους αναψυχής
ανεξαρτήτως ολικού μήκους, και τώρα ετοιμάζεται και η επιβολή τέλους
παραμονής και πλόων με προφανή τελικό στόχο την παράδοση στην Πολιτεία των
κλειδιών των επιχειρήσεών μας. (και να ληφθεί υπ’ όψιν ότι, στην Νησιωτική
Παραμεθόριο Περιοχή, το μικρό σκάφος-βάρκα, αποτελεί μέσον μεταφοράς)
Από την άλλη πλευρά, οι υπηρεσίες του
ΥΕΝ, δυσκολεύονται να πάρουν αποφάσεις για την διερεύνηση της αγοράς, βεβαίως
πάντα με γνώμονα την ασφάλεια του πολίτη. (π.χ. όριο ηλικίας στα μικρά
ενοικιαζόμενα σκάφη).
Θα πρέπει να γίνει σαφές ότι όλα τα
πιο πάνω σε συνδυασμό με την, από τα θεσμοθετημένα όργανα και φορείς της
Ελληνικής Πολιτείας, απαξίωση του μικρού σκάφους, αλλά και των μεγαλύτερων
σκαφών γενικότερα, έγινε η αιτία και αφορμή μαζικής αναχώρησης των πλοίων προς
μαρίνες γειτονικών χωρών οι οποίες έχουν αναγνωρίσει τα οφέλη του θαλάσσιου
τουρισμού.
Οι συντάκτες όλων αυτών των
φοροεισπρακτικών καταστρεπτικών μέτρων, έχοντας πλέον στοιχεία της απόδοσης
αυτών από την εφαρμογή τους, θα πρέπει
να έχουν αντιληφθεί ότι η θεσμοθέτησή τους είχε (και έχει) αντίθετα από τα
προσδοκώμενα αποτελέσματα και στον οικονομικό τομέα, αλλά και στην απασχόληση.
Ελπίζουμε, ότι κάποια στιγμή, θα
πρυτανεύσει η λογική προς όφελος κυρίως του κοινωνικού αλλά και του δημόσιου συμφέροντος.
Όμως εμείς, ας δώσουμε το ραντεβού μας
στο Ναυτικό Σαλόνι, στην κορυφαία έκθεση του κλάδου, από τις 23 Νοεμβρίου 2017,
ημέρα Πέμπτη, έως καί τη Δευτέρα (28/11/2017).
Ώρες λειτουργίας: 15:00 – 21:00 (καθημερινές)
10:00 – 21:00
(Σαββατοκύριακο)».