Με όνομα που παραπέμπει στη μητέρα του θεού Διόνυσου και μια ιστορία που ξεκινά το 1979 από τη Σταμάτα της Αττικής, το οινοποιείο Semeli, με έδρα πλέον στο Κούτσι της Νεμέας, «παντρεύει» την ποιότητα με την εξωστρέφεια και την τεχνολογική αναβάθμιση, με στόχο την παραγωγή κρασιών ικανών να ικανοποιήσουν τον ουρανίσκο και των πλέον απαιτητικών οινόφιλων ανά τον κόσμο.
Στις «ναυαρχίδες» του οινοποιείου -κρασιά με εγχώριες και διεθνείς διακρίσεις (σ.σ. φέτος η Semeli απέσπασε 43 βραβεία και διακρίσεις διεθνούς επιπέδου)- ήρθε να προστεθεί ο νέος ερυθρός ξηρός οίνος Aetheria Red 2015, που έκανε το ντεμπούτο του, σε ειδική εκδήλωση, το περασμένο Σάββατο, στη Θεσσαλονίκη.
Είκοσι τέσσερις μήνες έμεινε στα δροσερά κελάρια του οινοποιείου της Semeli το Aetheria Red, μια μείξη από ποικιλίες Syrah, Merlot και Cabernet, προτού εμφιαλωθεί για να πάρει τη θέση του πλάι στο λευκό Aetheria, που κυκλοφόρησε το 2015. Άλλωστε, η διεύρυνση της συμμετοχής των κρασιών premium κατηγορίας στο σύνολο των ετικετών που παράγει το κτήμα είναι ο πρωταρχικός στόχος της εταιρίας, με σκοπό την αύξηση του κύκλου εργασιών της για τα επόμενα χρόνια και την αισθητή βελτίωση της μικτής κερδοφορίας.
Για την επίτευξη αυτού του στόχου, η εταιρία δίνει έμφαση στην τεχνολογική αναβάθμισή της σε συνδυασμό με την απόκτηση ιδιόκτητων αμπελώνων, που διασφαλίζουν τη μέγιστη ποιότητα στο τελικό προϊόν, ενώ θέτει ψηλά τον πήχη και στον τομέα του οινοτουρισμού, που μπορεί στην Ελλάδα να είναι ακόμη στα σπάργανα, όμως στο εξωτερικό είναι ιδιαίτερα διαδεδομένος.
Άλλωστε, όπως εξηγούσε η μέτοχος και μέλος του Δ.Σ. της εταιρίας, Μυρτώ Γιαννακοπούλου Σάλλα, το όραμα της Semeli «είναι να δημιουργήσει έναν ισχυρό οινικό προορισμό στη Νεμέα, για Έλληνες και ξένους, και να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα του Κτήματος και των ετικετών της στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αποτελώντας ορόσημο στο χώρο του κρασιού».
Από το boutique οινοποιείο στη Σταμάτα της Αττικής, η Semeli «μετακόμισε» το 2003 στη Νεμέα, κάνοντας το μεγάλο άλμα και στήνοντας εκεί ένα οινοποιείο ικανό για πολύ μεγαλύτερη παραγωγή αλλά πάντα με την ίδια προσήλωση των ανθρώπων του στην υψηλή ποιότητα, όπως λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής της εταιρίας, οινολόγος Λεωνίδας Νασιάκος.
Το συνολικό ποσό που έχει επενδυθεί στην εταιρία τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τον ίδιο, ξεπερνά τα 12 εκατ. ευρώ, ενώ στόχος για το 2018 είναι μια επένδυση ύψους 1,5 εκατ. ευρώ, με στόχο την αναβάθμιση της διαδικασίας παραγωγής και των χώρων υποδοχής και φιλοξενίας. «Η επένδυση», όπως τονίζει η κ. Σάλλα, «αναβαθμίζει τον χώρο παραγωγής με state of the art εξοπλισμό και σύγχρονα συστήματα οινοποίησης, αναδεικνύοντας το Οινοποιείο σε σημείο αναφοράς, τόσο για την Ελλάδα, όσο και για το εξωτερικό».
Οι δε αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις θα γίνουν με σκοπό να δημιουργηθεί στο οινοποιείο ένα σύγχρονο εκθετήριο και πωλητήριο κρασιών, καθώς και ξεχωριστοί χώροι γευσιγνωσίας, εκπαίδευσης και παρουσίασης των προϊόντων. Συγχρόνως, η μεγάλη αίθουσα θα διατίθεται και για ιδιωτικές εκδηλώσεις, ενώ αναδιαμορφώνεται το κελάρι, όπου επεκτείνονται και εξελίσσονται οι σύγχρονες και ποιοτικές μέθοδοι παλαίωσης, και στις πτέρυγες δεξιά και αριστερά του οινοποιείου, θα διαμορφωθούν χώροι φιλοξενίας επισκεπτών.
«Ο εκσυγχρονισμός του τεχνολογικού εξοπλισμού θα μας βοηθήσει να πάμε ένα σκαλί πιο ψηλά στο θέμα ποιότητας, ενώ θέλουμε να πάμε κι ένα βήμα πιο πέρα την έννοια του οινοτουρισμού, γι’ αυτό δεν σταματάμε μόνο στην επισκεψιμότητα και τη γευστική δοκιμή αλλά προχωράμε και στη συμμετοχή των επισκεπτών στην οινοποιητική διαδικασία, προκειμένου να αποκομίσουν μια ολοκληρωμένη οινική εμπειρία» εξηγεί ο κ. Νασιάκος. Τα έργα ξεκινούν μέσα στις επόμενες ημέρες και στόχος είναι η ολοκλήρωσή τους έως τα τέλη του ερχόμενου Μαΐου.
«Κομμάτι» της επένδυσης για το 2018 θα αφορά σε αγορά γης και αμπελώνων και αναδιάρθρωση των ήδη υπαρχόντων με γηγενείς ποικιλίες και κύριο «όπλο», όπως λέει ο κ. Νασιάκος, το αγιωργίτικο και το μοσχοφίλερο. Στόχος είναι, ππροσθέτει, «η εξεύρεση αμπελοτοπίων ανά την Ελλάδα, πάνω στα οποία θα δημιουργήσουμε -και ήδη έχουμε αρχίσει να το κάνουμε- νέες ετικέτες, πολύ μικρής παραγωγής, πολύ υψηλής ποιότητας ώστε να αναδείξουμε τα μοναδικά terroir που υπάρχουν ανά τη χώρα».
Σημειώνεται ότι η συνολική έκταση των αμπελώνων από τους οποίους η Semeli αντλεί την πρώτη ύλη υπερβαίνει τα 1.000 στρέμματα, συμπεριλαμβανομένων των ιδιόκτητων εκτάσεών της, αλλά και των εκμεταλλεύσεων των συνεργαζόμενων αμπελουργών, είτε από τις ζώνες Π.Ο.Π. Νεμέα και Μαντινεία, είτε από άλλες περιοχές της Πελοποννήσου.
Πάνω από 1 εκατ. φιάλες το 2017 και στόχος ο διπλασιασμός των εξαγωγών την επόμενη τριετία
Στόχος για το 2017 είναι ο κύκλος εργασιών της εταιρίας να κινηθεί περί τα 4 εκατ. ευρώ, μέγεθος που θα προκύψει κυρίως από τη σημαντική αύξηση του μεριδίου των premium ετικετών στο μείγμα πωλήσεων. Η διεύρυνση της συμμετοχής των οίνων αυτής της κατηγορίας, αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά τα λειτουργικά κέρδη της εταιρίας, που ήδη το πρώτο εξάμηνο του 2017 «τρέχουν» με ρυθμό αύξησης που αγγίζει το 25%.
Η δε συνολική παραγωγή για το 2017 υπολογίζεται πως θα ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο φιάλες, εκ των οποίων το 15% εξάγονται, γεγονός που διόλου εφησυχάζει, ωστόσο, τη διοίκηση του οινοποιείου που έχει θέσει ως στόχο τον διπλασιασμό των εξαγωγών στην επόμενη τριετία. «Είναι στόχος υλοποιήσιμος και τον κυνηγάμε με συνεχείς πλέον επισκέψεις στις αγορές του εξωτερικού και στελεχώνοντας και το τμήμα των εξαγωγών μας» επισημαίνει ο κ. Νασιάκος.
Σήμερα, τα προϊόντα της Semeli εξάγονται σε 19 χώρες και κυρίως στις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Νορβηγία, τη Δανία, τη Γερμανία, τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ολλανδία, την Ελβετία, την Πολωνία, τη Βουλγαρία, τη Σερβία, την Κύπρο, την Κίνα, τη Σιγκαπούρη, την Κορέα, την Ταϊλάνδη και τη Δ. Αφρική.
Τα κρασιά της Semeli είναι βασισμένα ως επί το πλείστον σε γηγενείς ελληνικές ποικιλίες αμπέλου, κυρίως στο αγιωργίτικο από την περιοχή της Νεμέας αλλά και το μοσχοφίλερο από τη Μαντινεία, ενώ τα τελευταία χρόνια έχει μπει στην γκάμα του οινοποιείου η μαλαγουζιά και ο ροδίτης από την Πελοπόννησο και σε πολύ μικρό βαθμό κάποιες ξένες ποικιλίες. Όπως δε εξηγεί ο κ. Νασιάκος, οι ξένοι καταναλωτές «είναι ξεκάθαρα υπέρ των ελληνικών ποικιλιών, ενώ οι Έλληνες θέλουν να δοκιμάσουν και κάτι από τον διεθνή αμπελώνα».
Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, το αποτέλεσμα είναι ένα, καθώς …οίνος ευφραίνει καρδίαν ανθρώπου!
Πηγή Πληροφοριών: ΑΠΕ