Κρουαζιέρα και ναυπηγοεπισκευαστική αποτελούν τα δύο μεγάλα επενδυτικά στοιχήματα της Cosco μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, σύμφωνα με το πενταετές επιχειρησιακό πλάνο του κινεζικού ομίλου στη χώρα μας.
Όπως γράφει το Έθνος της Κυριακής μπορεί στρατηγικός στόχος των Κινέζων να παραμένει η μετεξέλιξη του Πειραιά σε βασική πύλη του ασιατικού εμπορίου στην Ευρώπη, ωστόσο η πρώτη προτεραιότητα που έχει τεθεί σε βάθος πενταετίας είναι η περαιτέρω ενίσχυση της κρουαζιέρας, ώστε ο Πειραιάς να συμπεριληφθεί στα πλάνα των παγκόσμιων κολοσσών κρουαζιερόπλοιων και να καταστεί ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια αφετηρίας της Μεσογείου.
Παράλληλα προσβλέπει και στην ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευής, σχεδιάζοντας την επένδυση σημαντικών κεφαλαίων με σκοπό την επιστροφή των Ελλήνων εφοπλιστών στην Ελλάδα αντί της Ασίας και της Τουρκίας για την επισκευή των πλοίων τους.
Σύμφωνα με στέλεχος της ελληνικής θυγατρικής της Cosco το μεγάλο βάρος των κεφαλαίων ύψους 300 εκατ. ευρώ που αποτελούν συμφωνημένες υποχρεωτικές επενδύσεις σε βάθος πενταετίας για τη μεταβίβαση του υπόλοιπου 16% των μετοχών του ΟΛΠ θα πέσει σε κρουαζιέρα και ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, παράλληλα με τις επενδύσεις που θα φέρουν αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ από 3,7 σε 6,2 εκατ. κοντέινερ.
Συγκεκριμένα τα 193 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν αποκλειστικά για την ανάπτυξη υπηρεσιών κρουαζιέρας. Άλλα 55 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν στην ναυπηγοεπισκευή. Έπειτα προβλέπονται επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ για νέο εξοπλισμό στις προβλήτες, 20 εκατ. ευρώ για την επέκταση του τερματικού σταθμού αυτοκινήτων και 15 εκατ. ευρώ για τη νέα προβλήτα του σταθμού καυσίμων.
Η εταιρεία παράλληλα ξεκινάει και διαδικασία διαβούλευσης, με ομίλους όπως οι Carnival Corporation, Royal Caribbean Cruises, MSC Cruises, Celestyal Cruises και άλλες εταιρείες, στα μέσα Μαρτίου στο Μαϊάμι, όπου και πραγματοποιείται η σχετική ετήσια έκθεση-ορόσημο της κρουαζιέρας.
Σημειώνεται πως η Cosco έχει σε εξέλιξη πρόγραμμα επενδύσεων ύψους 230 εκατ. ευρώ για την επέκταση της προβλήτας ΙΙΙ και την αναβάθμιση με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ. Με την εκτέλεση αυτών των έργων και την εγκατάσταση των μεγαλύτερων γερανογεφυρών στον κόσμο «Super-super Post Panamax» ο Πειραιάς θα καταστεί κόμβος εξυπηρέτησης και πλοίων νέα γενιάς με μεταφορική ικανότητα άνω των 15.000 κοντέινερ.