Quantcast
Σπίρτζης στον Realfm 97,8 : Στο Μάτι έχει γίνει μια προσπάθεια που δεν έχει ξαναγίνει στη χώρα μας σε πληγείσα περιοχή - enikonomia.gr
share

Σπίρτζης στον Realfm 97,8 : Στο Μάτι έχει γίνει μια προσπάθεια που δεν έχει ξαναγίνει στη χώρα μας σε πληγείσα περιοχή

δημοσιεύτηκε:

“Στο Μάτι έχει γίνει πραγματικά μια προσπάθεια που δεν έχει ξαναγνωρίσει στη χώρα μας περιοχή που έχει πληγεί. Μέσα σε 40 ημέρες έχουν ξεπεραστεί οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, για να έχετε μια εικόνα τι γινόταν ο συνήθης χρόνος έκδοσης μιας κοινής υπουργικής απόφασης που οριοθετεί την πληγείσα περιοχή και προβλέπει τον προϋπολογισμό έβγαινε σε έξι έως οκτώ μήνες, το λιγότερο που είχε δοθεί ήταν στη φονική πλημμύρα στη Μάνδρα σε τρεις μήνες και τώρα βγήκε σε μία εβδομάδα. Πλέον μπορούμε να αξιοποιήσουμε και το δυναμικό των υπουργείων, του δημοσίου, και τα ηλεκτρονικά συστήματα και καλό αυτό είναι να χρησιμοποιείται όσο το δυνατόν περισσότερο” δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης στον Realfm 97,8 και τον Νίκο Χατζηνικολάου.

“Για να κάνουμε έναν μικρό απολογισμό μέσα σε 40 ημέρες έγιναν αυτοψίες σε 5000 κτίρια μαζί με την Κινέτα, γιατί αντιμετωπίζονται ενιαία οι δύο περιοχές, ξεκίνησαν οι υλοτομήσεις στις περιοχές που έχουν κατοικίες και στους οικισμούς, ξεκίνησε η αποκομιδή του αμιάντου, βγήκαν πάνω από 140 άδειες κατεδάφισης, συγκροτούμε δύο τμήματα που θα προχωρήσουν στην έκδοση των οικοδομικών αδειών είτε επισκευής είτε ανακατασκευής. Ο στόχος είναι στο τέλος του Σεπτέμβρη να έχουν ολοκληρωθεί οι υλοτομήσεις, ένα μήνα αργότερα να έχουν ολοκληρωθεί οι κατεδαφίσεις και η απομάκρυνση των υλικών της κατεδάφισης, να έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες έκδοσης αδειών και στη συνέχεια να προχωρήσουμε στην ανακατασκευή των κτιρίων” τόνισε.

“Για να μην έχουμε επανάληψη της τραγωδίας όχι μόνο στο Μάτι αλλά σε πολλές περιοχές της χώρας, πρέπει να αλλάξουμε και σαν κοινωνία σελίδα. Δεν φτάνει ένας καλός χωροταξικός σχεδιασμός. Στη συγκεκριμένη περιοχή υπήρχαν εγκεκριμένα πολεοδομικά σχέδια, κάποια συμφέροντα δεν άφησαν ποτέ να γίνει πράξη εφαρμογής. Υπήρξαν απόπειρες από αρκετούς συμπολίτες μας να ανοίξουν οι δρόμοι, να έχουν το επαρκές πλάτος. Κάποιοι το εμπόδισαν” συμπλήρωσε.

“Η διάθεσή μας είναι να υπάρξει πολεοδομικός σχεδιασμός και μάλιστα με γρήγορες διαδικασίες. Το κράτος έχει ευθύνη για το πόσα αυθαίρετα έχουν γίνει στη χώρα, για το πως γίνονταν τα αυθαίρετα στη χώρα, γιατί δεν υπήρχε πολεοδομικός σχεδιασμός, είναι βέβαιο όμως ότι κανένας δεν θα επιχειρήσει όποιο κτίριο δεν έχει άδεια στη χώρα μας να πάει να το κατεδαφίσει. Είναι προφανές όμως ότι κτίρια που έχουν υπαχθεί στο νόμο των αυθαιρέτων, σε αιγιαλό, σε ρέμα, σε εθνικό δρυμό δεν πρέπει να υπάρχουν” είπε ο κ. Σπίρτζής.

“Η κυβέρνηση, η όποια κυβέρνηση, και όποτε τυχαίνει μια φυσική καταστροφή, έχει την πολιτική ευθύνη του τι γίνεται εκεί. Αυτό δεν είναι μια απλή κουβέντα, η πολιτική ευθύνη έχει να κάνει με το ότι δεν έχουν αντιμετωπισθεί παθογένειες δεκαετιών” ανέφερε και συμπλήρωσε “Δεν πρέπει να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, προφανώς δεν έχουν αντιμετωπισθεί, και δεν μπορούσαν κατά τη γνώμη μου, τα κενά και οι ελλείψεις που υπήρχαν και υπάρχουν σε κρίσιμες υπηρεσίες στο ελληνικό δημόσιο, όπως είναι η Πυροσβεστική, η Αστυνομία και μια σειρά από δημόσιους φορείς” σημείωσε.

“Προφανώς η τοπική αυτοδιοίκηση έχει τις δικές της ευθύνες, έχει τις ευθύνες γιατί έχει την αρμοδιότητα να προχωρήσει στον πολεοδομικό σχεδιασμό και να τον εφαρμόσει και δεν έχει διαχρονικά στις περισσότερες περιπτώσεις να σταθεί απέναντι σε συμπολίτες που έχουν συμφέροντα να μην υπάρχει πολεοδομικός σχεδιασμός” κατέληξε.

Ακούστε το ηχητικό:


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.