Quantcast
Προωθείται η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στα Σεπόλια - enikonomia.gr
share

Προωθείται η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στα Σεπόλια

δημοσιεύτηκε:

Προωθείται το έργο υπογειοποίησης της σιδροδρομικής γραμμής στα Σεπόλια, το οποίο θα συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής.

Τις επόμενες ημέρες, η ανάδοχος κοινοπραξία INTRAKAT – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΤΕ αναμένεται να υπογράψει τη σύμβαση του έργου με την ΕΡΓΟΣΕ και να ξεκινήσει τις εργασίες.

Η διάρκεια κατασκευής του έργου έχει οριστεί σε 52 μήνες (4,5 χρόνια), που που σημαίνει ότι η ολοκλήρωση και απόδοσή του σε λειτουργία εκτιμάται αρχικά για το 2023. Η συνολική διάρκεια του έργου (μαζί με τη συντήρηση) ανέρχεται σε 88 μήνες.

Ουσιαστικά πρόκειται για ένα έργο που θα αλλάξει την όψη της ευρύτερης περιοχής από την πλατεία Αττικής μέχρι τα Σεπόλια, καθώς με την κατασκευή της σήραγγας οι σημερινές γραμμές και οι επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις θα μετατραπούν σε χώρους πρασίνου και αναψυχής.

Η γύρω περιοχή, πέρα από την ασφάλεια που θα εξασφαλιστεί για τους διερχόμενους πεζούς και οχήματα, θα αναβαθμιστεί λόγω της αναμενόμενης ανάπλασης κατά μήκος των γραμμών ενώ θα πάψει και η ηχητική ρύπανση από τα διερχόμενα τρένα. Το κόστος του έργου είναι 66,58 εκατ. ευρώ (με έκπτωση 45,71%, έναντι προϋπολογισμού έργου ύψους 122 εκατ. ευρώ). Πρόκειται για την κατασκευή δίδυμης σήραγγας τετραπλού διαδρόμου 1,9 χλμ και έργο συνολικού μήκους 2,36 χλμ. που θα εξυπηρετεί τα υπεραστικά και προαστιακά τρένα.

Με την υλοποίηση αυτού του έργου γίνεται πράξη η απόφαση του ΣτΕ από το 2004, που είχε επιβάλει να υπογειοποιηθούν οι γραμμές. Με την ολοκλήρωσή του, από το σταθμό της Αθήνας μέχρι τις 3 Γέφυρες, θα υπάρχει τετραπλός υπόγειος σιδηρόδρομος.

Το έργο χρηματοδοτείται από το Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» CEF (Connecting Europe Facility) 2014-2020.

Κατά τη διάρκεια της κατασκευής έχει προβλεφθεί να μην σταματήσει η λειτουργία των επίγειων γραμμών που σήμερα εξυπηρετούν τα τρένα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πρώτα θα ξεκινήσουν τα έργα στη δυτική πλευρά του έργου, οπότε θα παραμείνει σε λειτουργία μία από τις δύο υφιστάμενες γραμμές.

Με την ολοκλήρωση του δυτικού τμήματος, θα μεταφερθεί η κίνηση των τρένων στις δύο υπογειοποιημένες γραμμές. Στη συνέχεια θα καταργηθεί και η ανατολική γραμμή για να κατασκευαστούν οι δύο υπόλοιπες υπόγειες γραμμές που θα ολοκληρώσουν το έργο.

Το έργο απαιτεί ακρίβεια καθώς περνά ανάμεσα από τη Σήραγγα του Μετρό και τον μεγάλο αγωγό αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ.

Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ-ΜΠΕ

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.