Έμποροι αυτοκινήτων αδυνατούν να εγγυηθούν τις τελικές τιμές.
Αξιοσημείωτο είναι δε ότι εντοπίζονται ήδη σημαντικές ανατιμήσεις στα νέα ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία πωλούνται έως και 8.000 ευρώ ακριβότερα από τις αρχές Μαρτίου. Μάλιστα, έκθεση της S&P Global Mobility επισημαίνει ότι απομακρύνεται περαιτέρω ο στόχος των αυτοκινητοβιομηχανιών που επιθυμούσαν να καταστήσουν τα εξηλεκτρισμένα οχήματα μια προσιτή λύση.
Καταλυτικό ρόλο στο νέο σκηνικό που διαμορφώνεται παίζει ο πόλεμος, ο οποίος θεωρείται υπεύθυνος για την εκτόξευση του κόστους των υλικών καθώς οι μεγαλύτεροι προμηθευτές των εργοστασίων παράγουν τα προϊόντα τους σε Ρωσία και Ουκρανία.
Οι τιμές βασικών εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται στις γραμμές παραγωγής αυτοκινήτων
Είναι ενδεικτικό ότι οι τιμές βασικών εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται στις γραμμές παραγωγής αυτοκινήτων, από το αλουμίνιο έως και το υψηλής ποιότητας νικέλιο που βρίσκει εφαρμογή στις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων, έχουν σημειώσει ραγδαία άνοδο, καθιστώντας μονόδρομο τις ανατιμήσεις στα νέα μοντέλα που λανσάρονται, αλλά και όσα προβλέπονται να κάνουν την πρεμιέρα τους μέσα στο 2022.
Τέλος στα ” πολύ φθηνά”
Οι νέες ανατιμήσεις – εφόσον τελικά περάσουν στο τελικό προϊόν – θα έρθουν σε συνέχεια αυτών που είχαν προηγηθεί τα προηγούμενα δύο χρόνια, κατά διάρκεια των οποίων αρκετοί κατασκευαστές ανέβασαν τις τιμές πώλησης των καινούργιων μοντέλων εξαιτίας τις αδυναμίας τους να εναρμονιστούν με τις ολοένα και αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων
Ήδη αρκετά μοντέλα, όπως τα μικρά SUV, έχουν ξεπεράσει τις 20.000 ευρώ – είναι χαρακτηριστικό ότι πέρυσι ένα crossover που κόστιζε 17.500 ευρώ πλέον κοστίζει 19.000 ευρώ –, ενώ τα φθηνότερα μικρά αυτοκίνητα πόλης από 13.000 ευρώ, εξαιτίας του υποχρεωτικού εξοπλισμού ασφαλείας πλέον κοστίζουν στη χώρα μας από 14.500-15.000 ευρώ.