Τέλος στα γκισέ και στο… χαρτί.
Ταυτόχρονα ο σχεδιασμός των καταστημάτων διασφαλίζει την ιδιωτικότητα των συζητήσεων που έχουν οι πελάτες με τα στελέχη της τράπεζας, ενώ θα υπάρχουν ειδικά διαμορφωμένοι χώροι υψηλών προδιαγραφών που αναβαθμίζουν το personal και private banking.
Τι λένε τα τραπεζικά στελέχη για τα μετρητά
Σύμφωνα με τραπεζικά στελέχη χρόνο με τον χρόνο τα μετρητά θα περιοριστούν και έως το τέλος της δεκαετίας ίσως και νωρίτερα οι συναλλαγές των πολιτών να γίνονται ανέπαφα και ίσως αποκλειστικά γιατί όχι από το κινητό τηλέφωνο.
Αυτό φυσικά δεν σημαίνει την εξαφάνιση του παραδοσιακού τραπεζικού συστήματος αλλά τη μετεξέλιξη του. Για το σύνολο των τραπεζών η ψηφιοποίηση των εργασιών αποτελεί κεντρικό στόχο. Το ξέσπασμα της πανδημίας βοήθησε σημαντικά στην κατεύθυνση αυτή αφού επιτάχυνε τις διαδικασίες ωστόσο ακόμα υπάρχει δρόμος. Στόχος είναι σύντομα πάνω από 7 στις 10 καθημερινές συναλλαγές με τις τράπεζες να γίνονται μόνο με τη χρήση της τεχνολογίας είτε διαδικτυακά είτε μέσω κάποιου μηχανήματος αυτόματων συναλλαγών εντός ή εκτός του καταστήματος.
Υπηρεσίες κατόπιν ραντεβού
Όπως επισημαίνουν τραπεζικά στελέχη το κατάστημα του μέλλοντος θα έχει σημεία αυτοεξυπηρέτησης μέσω μηχανημάτων αυτόματων συναλλαγών ( APS) ή ΑΤΜ θα μπορούν να λειτουργούν σε 24 ωρη βάση σε εξωτερικούς χώρους των καταστημάτων ή σε κάποιο διαμορφωμένο προθάλαμο παρέχοντας πολύ περισσότερες εργασίες από αυτές που είναι γνωστές σήμερα, θα ακολουθεί ένας δεύτερος χώρος στον οποίο θα μπορούν οι πελάτες να κάνουν ηλεκτρονικά τις συναλλαγές τους με την υποστήριξη τραπεζικών στελεχών στις ώρες λειτουργίας, ενώ θα υπάρχει και ένας τρίτος χώρος αποκλειστικά για επαφές με πελάτες με ένα σύγχρονο τρόπο.